Sunday, March 7, 2010

Tujuh Puluh Satu

Hajat mak untuk menyambut hari lahirnya ke 71 bersama anak-anak yatim terkabul juga. Nasib baik lah kita sekarang di era alam cyber. Dengan ‘meng-google’ saja dapat mencari rumah anak yatim di sekitar Kuala Lumpur.

Mak kelihatan begitu gembira kerana dikelilingi oleh anak-anak, menantu-menantu, cucu-cucu dan anak-anak yatim yang meraikan hari lahirnya tahun ini. Suasana di Rumah Anak Yatim Shifa di Taman P. Ramlee begitu meriah dengan nyanyian lagu-lagu nasyid oleh anak-anak tersebut.

Bersyukur kerana mak di anugerah Allah kesihatan yang baik sehingga sekarang. Mak seorang ibu/ibu mertua/nenek yang ceria dan sangat disayangi dan disenangi oleh semua orang. Setiap apa permintaannya seboleh-bolehnya akan kami tunaikan. Sementara mak masih ada ini, kami berusaha untuk menghibur dan menggembirakan hatinya. Janganlah sakiti atau lukakan hatinya kerana kita juga seorang ibu dan tahu betapa pedihnya hati bila dilukai. Tidak kiralah dia seorang ibu atau ibu mertua kerana untuk melalui kehidupan ini kita memerlukan keredhaan mereka.

Semoga mak terus dikurniakan kesihatan yang berterusan.




Bersama separuh dari cucu-cucu


Bersama anak-anak yatim


Sedang mendendangkan nasyid






2 comments:

  1. Alhamdulillah..seronoknya kak raja..semoga mak kak raja sihat2 selalu..:)..

    ReplyDelete